Apie žmones čia pat
Iš senovės laikų, iš senojo Kauno ateina bajeris: kaip vadinti žmogų, kuris užmušė ir suvalgė savo tėvą ir motiną?
Tik nevadink jo žmogėdra.
Jis dabar našlaitis.
Užjausk, juk sunku ir skaudu būti našlaičiu.
O kaip vadinti tą, kuris padegė ir tyčia sukūreno savo namus, kad prašytų benamių pašalpos? Rodė man prieš trisdešimt ir daugiau metų Amerikoje tokius išdegusius, nebegyvenamus priemiesčius, kurių žmonėms jau statomi nauji, patogesni, gražiai įrengti kvartalai. Ten vėl vidiniai gaisrai, namas šaudo į namą.
Kaip užjausti tuos, kurie nuniokojo savo žemę ir eina užkariauti naujų? Laimės troškimas galingas, ir norisi imti. Labiau nei kurti, tverti ką nors.
Toks tad žmogus, Adomo ir Ievos vaikas, laimingas ir nelaimingas tuo, kad jis žmogus.
Eina, ieškodamas laimės kitur. Ne savyje, ne tarp savų. O kitur vėl kuriasi tarp savų, kad nesijaustų svetur.
Bet štai randasi migracijos verslininkų, migracijos politikų. Migrantų panaudos agresija. Naujoviškas karas.
Nestoka gabenančių ir genančių tai vergus, tai laimės ieškotojus. Užgaunančių juos ir apgaunančių, o iš apgautųjų dar pasijuokiančių: patys norėjot.
Bjauru ir turbūt nusikalstama, kai taip suvedžiotuosius naudoja kaip ginklą. Masė civilių, stumiamų į minų lauką, tai jau ne gyvasis skydas, o gyvasis taranas pralaužti miesto sienas. Krymo, pavyzdžiui.
Didžioji nepavykusi valstybė Rusija dabar naudoja šį ginklą sugriauti savo artimąją priešininkę – Europos Sąjungą.
Tokia nūnai naujoji artimo meilė. Tautų – tautoms.
Juk ir joms buvo prisakyta mylėti vienai kitą.
Po to – nejau suvalgant, kaip vorų pasaulyje? Bet nesame vorai, tad neleistina žmogaus nekęsti, net jeigu jis tartum valgo tavo tautą.
Tik savigyna užsimezga savaime. Jos būdą, žmonišką būdą, reikia rasti.
Turim Baudžiamąjį Kodeksą, kuris numato pasekmes už neteisėtą užsieniečių gabenimą per valstybės sieną. O kai asmuo pats save gabena?
Gal verta sušaukti ekstra Seimą ir priimti mažą BK 292 straipsnio pataisą – papildymą:
„Tas pats taikoma asmenims, kurie gabena save“.
Tai yra, per faktinę sieną eina jau savo kojomis.
O Rytų nelegalams, kurie prašosi prieglobsčio, anketoje įrašyti klausimą: „ar pripažįstate, kad be leidimo peržengdami sieną pažeidėte įstatymą?“.
Tai yra, sutinkate su tiesiogine administracine bauda arba būti tuoj iškeldintas per sieną atgal? Į šalį, kuri atgabeno jus kaip prekių kontrabandą arba į kilmės šalį?
Tegul pasirašo. Tegul ES ir „Frontex“ atsiunčia daug vertėjų bendrai savigynai. Iš atsisakiusių pasirašyti kaltę – prašymai nepriimami, nesvarstomi.
Vis dar tikėdavome, kad žmogus yra galvojantis. Arba jau patyręs žalą („mądry Polak po szkodzie“), arba nujausdamas ją. Tik žala - keleriopa kaip ir atsakomybių savivoka.
Jei mano brolį verčia mano priešu – ką jis pats apie tai galvoja?
Ar prisiima dalį atsakomybės?
Gal tapęs gyvuoju taranu – plėšikų auka ir jų ginklu prieš gretimą šalį -, suprasi, kad galėjai neprisiimti to vaidmens.
LRT.lt, 2021-07-12